Webteksten en print

Tekstschrijver webteksten

Met meer dan tien jaar marketing- en communicatie ervaring heb ik veel soorten webteksten geschreven. Teksten voor een website of landingspagina, online folders of informatie PDF’s, kennisbankartikelen, e-mailings, nieuwsbrieven en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Bij het schrijven van deze teksten ga ik uit van drie vragen:

  1. Voor wie is de tekst bedoeld?
  2. Wat wil je met de tekst bereiken?
  3. En waarom is dit relevant voor de lezer?

Kortom: teksten met waarde.

Tekstschrijver voor print

Je kunt het je nu bijna niet meer voorstellen, maar toen ik begon in de marketing- en communicatie was drukwerk leidend als het ging om communicatie uitingen. Inmiddels zijn de e-books, e-mailings en zelfs digitale folders en tijdschriften in de meerderheid.

Toch zijn er nog genoeg situaties te bedenken waar bijvoorbeeld een gedrukte informatiefolder onmisbaar is. Op een evenement. Als onderdeel van een voorlichtingscampagne. Of voor een deur-tot-deur wervingscampagne voor een stichting of goed doel.

Print juist weer populair

Communicatie uitingen in print begint zelfs weer helemaal terug te komen. Volgens onderzoeken komt dit onder andere omdat het in de huidige digitale tijd des te meer opvalt als er iets op de deurmat valt. Ook wordt informatie beter onthouden als iets gelezen wordt van papier.

Als natuur- en dierenliefhebber, met aandacht voor de klimaatproblemen, kan ik het niet laten om even te benoemen dat drukwerk alleen een logische stap is als het echt waarde toevoegt.

Tekst voorbeelden

Kennisbankartikel

Hydrotherapie bij de hond

Wervende folder

Tiny wonen op boerenerven

Heb jij een leuke tekst opdracht die je graag uit handen geeft en wil je mij als tekstschrijver inhuren?